tisdag 9 oktober 2007

& all the rest.


+ 8 grader, en jävla förkylning & en missad studentmösseutprovning. Men pappa bakar kanelbullar & mamma har namnsdag idag så jag hoppas på lite godare fika än vanligt. Däremot har jag hört det ryktas om att det blir rester till middag..
Kalla mig bortskämd, skitunge & oförskämd men jag känner stark ovilja inför rester & är av den bestämda åsikten att den enda maträtt som möjligtvis kan vara god/godare dagen efter är rullkebab - men det är nog för att man inte behöver värma. Pannkakor fungerar också men bara om man steker upp dom i massa fett & kristalliserar bitarna med socker för att sedan toppa med lite hallonssylt. Dock räknas det inte eftersom uppstekta pannkakor måste kategoriseras som en helt annan maträtt som smakar himmel.

Pasta smakar aldrig godare efter en omgång med lite smör i mikron dagen efter att dom gjordes. Det är dessutom barnsligt enkelt att göra nytt & vem vill egentligen äta upp dom där fyra sista överblivna spaghettistråna? Inte jag. Nej, död åt resterna!

Inga kommentarer: