onsdag 19 december 2007

121907












Produktiviteten har legat på topp idag, verkligen. Biologi i datasalen som jag kunde ha skrivit hemma, samhällskunskap i datasalen på ett arbete jag har gjort klart, håltimme i biblioteket med åka skidor istället för att har fysik som alla andra, julbord till lunch vilket är ett fint initiativ & sedan lyssnade jag på redovisningar på historian. Dagen avslutades med två timmars skolk från en gym-timme som jag inte skulle vara med på eftersom jag har olidlig mensvärk idag & alla som säger att träning hjälper ljuger bara för att må bättre själva. Svenskan i slutet skulle också varit onödig, se lite svenska dialektmysterier & våndas över att jag inte, som resten av klassen, har språksociologi utan litteraturhistoria som jag måste plugga in helt själv. Tydligen hade jag språksociologi innan jag åkte till Amerikat men vad jag kan minnas så hade jag banne mig också litteraturhistoria. Tack Lena för att du ger mig extra arbete. Tack.

Nu ska jag försöka ladda hem lite Gossip Girl & sedan till tandläkaren i Holmsund. Tjugofem över sex ska jag vara där & det är en himla tur eftersom jag först fick en tid den andra januari. Det år man fyller tjugo kostar tandläkaren pengar ifall ni inte visste det, tyckte därför inte att det var så schysst att boka in mig den andra jädra januari så jag ringde och klagade & blev ombokad till ikväll. Men jag måste som sagt gå dit & det är jag inte så sugen på att göra. Fast med Sigur Rós i lurarna brukar det kännas som om man går med mening & det gör allt lättare.

Update
Pappa ringde just & sa att han inte ska gå på sin jobbjulfest för att han mår dåligt så då kommer han hem & ger mig skjuts, YES!

1 kommentar:

Anonym sa...

Produktivitet*