fredag 28 december 2007

122707

Så bra som allt kändes igår, lika kasst känns det idag. Ingen bakfylla eller så, utan mer hopplöst. Som om något snart är över, tomt & som om jag verkligen måste ta vara på tiden jag har nu men på samma gång tänker att "skit samma, vad gör det för skillnad?". Frustrerande. Kan bero på att det snart blir ett nytt år, kanske också på den otroligt sorgliga boken på sex hundra utlästa sidor som jag fick i julklapp av mamma. En man dör & efter det så känns allt meningslöst, ingenting (inte ens om det är roligt) kan ju få honom tillbaka. Jag känner lite så nu. Ingen är död, ingen försvunnen, någon är långt borta på flera sätt, men ingen död. Ändå känns det som om saker & ting är utanför vad jag kan förstå, som om det redan är lite för sent att börja eller för den delen, fortsätta.

Inga kommentarer: