lördag 29 december 2007

Friday I'm in love


Klockan är halv tre, det är visserligen fredag, men jag har inte gjort något vettigt sedan klockan fyra idag då jag gick hem från bussen. Innan dess träffade jag Maxime & Sara på Kii & följde med till Helektron & stödkollade när dom köpte walkie-talkies till Simon i födelsedagspresent, vilken upplevelse. Sedan fikade vi lite på Schmäck & jag bestämde mig för att gå till banken eftersom mitt kort inte fungerade när jag skulle betala & senast i morse kollade jag Internetbanken.

In på Swedbank. Jag skämtar eller överdriver inte när jag säger att det var hundra nummer före mig i kön. Hundra. Eftersom mitt kort inte fungerade (provade att ta ut, medgavs ej) så var det ingen direkt vits att gå ut & scanna lite efter fynd så jag satt snällt & väntade. Och väntade. Och väntade. Över en timme tog det. Sedan tog det två sekunder att beställa nytt kort & ta ut lite kontanter samtidigt. Kortet kommer kanske i slutet av nästa vecka eftersom det är helg både måndag & tisdag. Fint att hela världen är på min sida.

Försöker förresten sova, hade till & med stängt av mammas bärbara & släkt lampan när jag fick ett otroligt begär av att äta upp tomatbitarna från gårdagens caesarsallad. Det gick inte att stoppa. Lite avokado & kyckling slank också ned, typiskt att bli hungrig nu när jag mått lite illa hela dagen. Har förövrigt läst för många modebloggar skrivna av fjortonåringar ikväll & snappat upp på språket. På tal om fjortonåringar så tyckte min systers kompisar (som tekniskt sett är sexton) som sett mig & Maxime på stan att Maxime såg ut som systers syster mer än vad jag gjorde. Ska väl tilläggas att jag aldrig har träffat systers kompisar & dom har aldrig träffat mig men av någon anledning brukar det inte behövas för att dom ska märka det ändå.

Så lika är vi väl inte?

Inga kommentarer: