torsdag 31 januari 2008

Trettioförsta Januari 2008

Dagar som idag har varit få denna vinter. Dagar då jag inte bara slutar tjugo i tolv men dessutom är så soliga att jag får lov att blunda på bussen hela vägen hem eftersom det är så otroligt ljust ute. Dagar då det är kallt & klart men jag ändå kan ha på mig min skinnjacka utan att frysa. & som ett körsbär på toppen är det den trettioförsta idag & då får vi stackars studenter vårat studiebidrag. Fast också en dag som jag knappt har koll på eftersom diverse suparyatzykvällar och bakisdagar satt min verklighetsuppfattning ur kurs. I min värld är det söndag idag.

Men för att dra ner på allt det bra så är jag otroligt hungrig eftersom jag hoppade över att äta på skolan för att hinna med kvart över tolv bussen men nu inser jag att det inte finns något att äta här hemma förutom chips & bär. Hur stor sannolikhet tror ni att det är att polisen skulle ta mig just idag ifall jag tog bilen & skyndade mig till affären för utfodring?

Inga kommentarer: