torsdag 13 mars 2008

Trettonde Mars 2008

Universitetets informationsdag har lämnat mig med huvudvärk & plugg ångest. Ska man, ska man inte? Framförallt, ska jag vara kvar i Umeå till hösten så att jag kan lära mig franska på eftermiddagarna? Fyfasen vad det känns uttröttande att tänka på framtiden. Men jag & Lisa hade iallafall utomordentligt kul, så kul att det med säkerhet slog att bo i London eller vara påväg till Tokyo, eller för all del - surfa på Bali. Hon är fin Lisa, både ute & inne.

Vill förresten tipsa om en bok som jag läser, Special Topics In Calamity Physics skriven av Marisha Pessl (vet inte vad den heter på svenska, om den ens finns, engelsk litteratur är bäst på engelska). Helt fantastiskt detaljerad & precis så som jag skulle vilja kunna skriva. Marisha är dessutom uppvuxen i Ashville, North Carolina - en stad som jag blev helt kär i när vi bodde där på vägen hem från Spring Break - & det kan ju inte vara fy skam! Plus att huvudpersonens namn är Blue. Läs!

Boken har också - som grädde på moset - en fab hemsida!

Inga kommentarer: