lördag 15 september 2007

Frusen.


Att börja dagen med Heroes & gymmet är som att börja neutralt. Heroes tar ut gymmets tristess & vi är tillbaka på +-noll. Men att jag sedan skulle förvandlas till en riktig karakarl (kvinna?) det trodde jag inte på. Fast när vi körde hem över bron - mamma & jag - så såg vi att våran båt inte var så mycket ovanför vattenytan som det var under & eftersom farsa inte är hemma utan i Hemavan så var det bara att dra på sig gummistövlarna & hämta en hink. Tur att vi nyss varit på gymmet & tränat spindelarmarna! Det tog ett tag att ösa. Sedan upptäckte vi att pluggen som sitter i botten på båten inte alls satt där den borde sitta, morsa hävdare att vattnet som fontänsprutade ut bara var vatten som var i skråvet, fast jag visste såklart bättre. Jag kan ju det här med båtar.. För varje hink som åkte i havet kom en ny hink in i båten. Men nu är det klart & betart!

Nu är jag på bra humör för gmail informerade mig om att jag har fått två nya fina amerikakompisar på facebook & ikväll ska jag återgår till att bli otroligt tjejig, det är nämligen nypremiär på Norrlandsoperan & då ska vi såklart gå & se Mitt Hjärta Brister. Men först ska jag dusha mina frusna fötter & krypa ihop som en nyfödd under täcket & tina lite.

Inga kommentarer: