måndag 7 januari 2008

Sjunde Januari 2008

Hur ska jag komma ihåg allt om kapillärer, B-lymfocyter, hemoglobin & rigor mortis? Stört omöjligt men jag måste göra mitt allra bästa eftersom förra provresultatet var under all förväntan.. Nej, det blir nog mer Led Zeppelin & biologiböcker idag än igår.

Gick ut till brevlådan barbent i morgonkofta & utan strumpor & hämtade posten. Tur! Där fanns ett brev, ett riktigt brev till mig från käraste Lawrence. Han har skrivit om tåg, graduation & Evita. Dessutom så skickade han ett hundvykort & lite bilder. Otroligt underbart! Nu kan jag knappt hålla mig utan måste skriva svar i ett riktigt brev jag också. Det var så länge sedan sist, undrar om jag har något ballt brevpapper?

Edit
Ett andra brev fanns också adresserat till mig men med tillägget KARUSELL. Vadå karusell? tänkte jag. Men jag kom på det när brevet var öppnat & Swedbankloggan gjorde allt tydligare. Ett konto för våran kortlivade teatergrupp. Ett konto med bidragspengar på. Ett tusen fem hundra kronor för att vara exakt. Dom borde spenderas, det är ju trots allt vad pengar är till för. Så kom igen kortlivade teatergrupp, vad ska vi göra med dom?

3 kommentarer:

Anonym sa...

VAA!? hahaha, det här är det mest underbara jag läst på sjukt länge. Fråga kolon vad gör vi? Super? Köper karra för ettåfem? Går på bio? Går på alla fik i stan och recenserar? VAD GÖR VI!?

matilda sa...

Jag vet inte, möjligheterna är oändliga!

Anonym sa...

Var det den där skitteatergruppen som vi hade?