onsdag 25 juni 2008

Tjugofemte Juni 2008

Jag hade nästan lyckats förtränga vilket jädra gissel det är att ha mens eftersom det händer så sällan nu. Men värk i hela kroppen, en mage som mer liknar en uppblåst ballong än något annat & det sabla humöret, som säkert är jobbigt för andra. Men mest jobbigt för mig. & då har vi inte ens nämnt det verkliga gisslet med blod & äckel. Jag iddes inte ens fara & träna idag (alla som hävdar att det känns bättre när man rör på sig har felfelfel) på grund av den dryga tröttheten som också smugit sig på.

Så för att kunna kliva upp som människa i morgon så har jag bäddat om sängen med splitternya, mjuka lakan som jag fick av mamma, bunkrat upp med lite dazed and confused, laddat hem en tjejig film att somna till & sist men inte minst - placerat ett glas vatten & en karta alvedon bredvid sängen att använda vid behov. Därför intar jag nu en slags vertikal position & ber en stilla bön att det kanske startar en litenliten brand på kontoret imorgonbitti så att jag kan sova hela dagen. (Ja klockan är halv tolv, men i kväll är jag tidigt i säng ifall man ska jämföra & vara petig.)

Inga kommentarer: