måndag 21 juli 2008

Klockan är halv tio.
Det är fyra personer på kontoret, inklusive mig.
Det står en vansinnigt äcklig mugg med mögligt kaffe på skrivbordet & jag vill inte veta hur länge den varit där.
Det regnar ute,
Jag har vansinnigt ont i halsen så redan nu är jag inne på min tredje kopp te.
Jag undrar vad i hela friden jag gör här.

Är det så viktigt att ha pengar i september, egentligen? (Man kan ju trots allt överleva länge på snabbmakaroner & vatten.)
Så viktigt att jag ska ge upp denna fantastiska sista semstervecka med sovmorgnar & sena nätter?
Ska jag göra så att jag bara jobbar in dom två dagarna jag vill vara ledig nästa vecka eller borde jag åka 07.15 bussen in till stan varje morgon?

Så mycket att fundera över, så mycket tid över att göra det på.. Det är det här svamlandet jag får betalt för just precis nu. Exakt så mycket annat finns det att göra för mig nu på mitt så kallade jobb.

En sak är jag iallafall säker på, på onsdag är det ingen som kommer att hitta mig framför den här datorn för på tidsagkväll ska jag göra rex osäkert igen.

Inga kommentarer: