onsdag 30 juli 2008

Saker jag gillar
  1. Solen som lyser på alla stackars umeåbor, ni ser så mycket gladare ut på stan när det är fint väder.
  2. Mat, sushisalladen som jag nyss tryckte i mig, davids köttfärssås som innehöll inte mindre än en miljon ingredienser & helt vanligt godis. Jag är tight med mat även om jag inte äter så mycket. Godis är också mat.
  3. Min Rosebud salva som jag smörjer in mina stackars små torra fingrar med, utan den hade jag suttit ute på balkongen & grinat istället för att skriva det här.
  4. Att imorgon är dagen då jag ska få sitta i en bil med en hel massa fina kompisar i flera timmar & bara njutningspeppa inför Justice & Blondie.
  5. Gratis jobbfrukt & bara sex personer på kontoret = mycket mer frukt än vanligt till mig.
  6. Alla skrynkliga sedlar jag fick av maxime, jag gillar cash. Hon sa förresten också att mina ben såg bruna ut & det gillar jag kanske mest av allt. Dock torde hon vara färgblind men det ska vi inte bry oss om.
  7. Jag tror att jag kommer att få en skitbra sak i namnsdagspresent!

Saker jag inte gillar

  1. Att mina fina lila hörlurar numera också kan vikariera som skallra då det är något som har lossnat innuti & hur tusan ska man fixa det?
  2. Solen som lyser fint medan jag jobbar, kanske ska gå ut på balkongen & grina ett tag iallafall, bara för att.
  3. Lugghåret som är ett par millimeter för långt för att det ska vara perfekt & ett par millimeter för kort för att jag ska vilja gå till frisören & ge dom 85 ovärderliga kronor.
  4. Mellanslagsknappen/fyrkantsknappen på min mobil som bara vill fungera ibland, den använder man ju mest & nu är den halv & inte så vacker.
  5. Med risk för att upprepa mig - att det är så tyst på kontoret, framförallt för att min godispåse prasslar så ofantligt & då vågar jag knappt äta.
  6. Det är fyra långa timmar kvar till jag slutar. (Dock lite bra också för då är det bara fyra timmar kvar till fyradagarshelg.)

Fler saker jag gillar

  1. Att listan på saker jag gillar är bättre än den på saker jag inte gillar. Det bra sakerna vinner igen! Go bra saker!

1 kommentar:

Anonym sa...

åh vilka himla bra bra saker. undra om min lista skulle bli lika lång..