lördag 11 oktober 2008

Att vara sig själv

David kallar mig ofta för ett mongis, oftast då jag gör något unladylike, ibland när jag bara är ungefär som gud skapade mig, eller då jag pratar innan jag tänker. Igår tyckte jag själv att jag var ett mongis. Jag kollade på 1000 serier, åt chokladglass & choklad, mongisringde lite till sofia, mongisdansade så att alla grannar som såg kunde få skratta & somnade med alla kläder på i min säng innan klockan hunnit bli elva. Tjugo över fyra vaknade jag igen, åt lite choklad, släckte alla lampor, konstaterade att lisas inte var hemma, låste dörren & somnade om.

När jag vaknade hade jag chokladslemssmak i munnen (kom alltid ihåg att borsta tänderna), alla kläder som jag tagit av mig låg tyvärr inte i en prydlig hög på golvet utan i små knytten under huvudkudden & mellan sängen & väggen. Ögonsminket satt på kinderna, jag hade skickat halvsovandes sms till D som är i östersund & jagar, regnet öste ner & lisas är hemma..

Nu när regnet har slutat ska jag pallra mig till systemet innan dom stänger, för ikväll är det fotboll & första utgången på jag vet inte hur länge.. Minst två månader iallafall. Vansinne!! Fast först ska jag visa ett par mongisbilder på mig som jag just fixade med photobooth så att ni själva kan skapa en uppfattning om min nivå av mongis & ifall jag måste tvätta håret.

Inga kommentarer: