söndag 5 oktober 2008

Ibland vore det skönt att vara förklok..

Oj vad livet skulle bli lättare ifall jag bara slapp plugga.. alltså skriva arbeten, inte dricka vin. Sex sidor om öl låter ju skitlätt ända fram tills dess att det är mindre än 24h kvar tills det ska lämnas in & jag fortfarande är på sida tre. Ingen slutsats, ingen diskussion, inget konkret. Fy farao alltså, jag skulle ha börjat med det för fyra veckor sedan så hade jag bara suttit här & myst med en kopp te, min dator, svarta katten & kanske en david. Jeez, jag gillar ju inte ens öl & ordbajs om malt & ale skulle inte kunna bli mindre intressant även om det inte var kvällen innan..

Men jag har lovat mig själv att sitta här vid köksbordet & plågas av min egen dumhet fram till att david hälsar på vid nio. Jag ska inte ens färga utväxten som planerat, det får vänta till efter fyra imorgon då denna jävulskap ska vara helt klar.. Möjligen att jag får resa på mig för att koka upp tevattnet igen så att jag kan skålla tungan på mig själv som straff.

Inga kommentarer: